Opatření děkanky č. 6/2021
Opatření děkanky č. 6/2021
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd
Opatření děkanky č. 6/2021
Název:
Závazný postup k provedení Řádu výběrových řízení na Univerzitě Karlově
pro obsazování pracovních míst na Fakultě sociálních věd UK
Účinnost:
1. 5. 2021
V Praze dne 30. 4 2021
doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.
děkanka fakulty
Čl. 1
Základní ustanovení
- Výběrové řízení na fakultě se řídí Řádem výběrového řízení Univerzity Karlovy platným od 1. 1. 2020 (dále „Řád“) a toto opatření pouze rozvádí podobnější postupy pro výběrová řízení.
Čl. 2
Vymezení pracovních míst
- Pracovní místa akademických pracovníků jsou na fakultě obsazována na základě vyhlášení výběrového řízení.
- Na základě výběrového řízení se obsazují též pracovní místa ředitele institutu, vedoucího katedry, vedoucího centra, vedoucího střediska a dalších pracovních (funkčních) míst, pokud tak stanoví statut fakulty nebo určí-li tak děkanka.
Čl. 3
Vypsání výběrových řízení
- Výběrové řízení vypisuje děkanka fakulty na žádost ředitele institutu nebo vedoucího daného pracoviště (dále společně „vedoucí pracoviště“) s výjimkou pracovních pozic uvedených přímo ve Statutu FSV, které vypisuje přímo děkanka fakulty (tj. pozice ředitele institutu, vedoucího centra, tajemníka fakulty).
- Součástí žádosti o vypsání výběrového řízení jsou kromě podmínek uvedených v čl. 2, odst. 2 Řádu rovněž údaje o předpokládaném rozsahu pracovního úvazku (stanovená délka týdenní pracovní doby).
- Zveřejnění vypsaného výběrového řízení zajišťuje personální oddělení, které následně oznámí příslušnému pracovišti datum, kdy končí lhůta pro podávání přihlášek uchazečů na vypsané výběrové řízení.
- Zveřejněním podmínek výběrového řízení se na fakultě rozumí též jeho zveřejnění v elektronické podobě na úřední desce fakulty, na fakultním webu v pracovních příležitostech, na internetových stránkách univerzity a na stránkách společnosti Euraxess, webovém portále researchjobs.cz nebo vedavyzkum.cz (dle typu pracovní pozice).
- Inzerát je zveřejněn v českém a anglickém jazyce. Pokud povaha práce na obsazované pozici vyžaduje aktivní znalost českého jazyka, lze od anglické verze inzerátu ustoupit.
Čl. 4
Komise pro výběrové řízení
- Vedoucí pracoviště, pro které má být výběrové řízení vypsáno, podá s žádostí o vypsání výběrového řízení i návrh na složení komise pro výběrové řízení s výjimkou předsedy komise, kterého jmenuje přímo děkanka. Předsedou komise jmenuje děkanka zpravidla proděkana či člena kolegia děkanky.
- Komisi jmenuje děkanka před vypsáním výběrového řízení. Komise musí mít lichý počet členů, nejméně tři, zpravidla pak pět členů. Podmínkou účasti člena komise je podepsání slibu mlčenlivosti o osobních a důvěrných údajích.
Čl. 5
Postup komise pro výběrové řízení
- Materiály a podklady pro jednání komise připravuje personální oddělení, které je předá k rukám předsedy komise.
- Předseda komise vyhodnotí písemné podklady od uchazečů a vyřadí uchazeče, kteří nesplňují podmínky výběrového řízení (zdůvodnění vyřazení uvede do zápisu).
- Předseda komise rozhodne o pozvání vybraných uchazečů na pohovor (pohovor se může uskutečnit i prostřednictvím informačních a komunikačních technologií stejně jako hlasování komise o uchazečích ve výběrovém řízení).
- Svolání komise zajistí ve spolupráci s personálním oddělením předseda komise, který komisi předsedá, řídí její jednání a zodpovídá za pořízení zápisu o průběhu a výsledcích jednání komise.
- Jednání komise je neveřejné.
- Na základě získaných poznatků provede komise bez zbytečných odkladů hodnocení uchazečů vč. odůvodnění. K tomuto účelu použije každý z členů komise Hodnotící a hlasovací lístek, který bude vypsán na každého uchazeče zvlášť. Na konci Hodnotícího a hlasovacího lístku určí pořadí uchazeče, v jakém dle jeho hodnocení má být zařazen do výsledku hlasování o vhodném uchazeči o pracovní pozici.
- Hlasování komise je tajné. Jeho výsledek dle čl. 4 odst. 10 Řádu se uvede do zápisu z jednání komise.
- Celkové pořadí je dáno součtem pořadí přiřknutých kandidátům jednotlivými členy komise.
- Zápis z jednání komise podepisují ihned po skončení jednání komise všichni přítomní členové komise. Dokumentace o průběhu a způsobu hlasování jednotlivých členů komise o jednotlivých uchazečích, případně o jiných projednávaných skutečnostech, musí být neprodleně po ukončení hlasování vložena do obálky, která bude označena popiskem „HLASOVÁNÍ“ a ihned zalepena.
Čl. 6
Výsledky výběrového řízení
- Zápis s výsledky z jednání komise předloží předseda komise prostřednictvím vedoucí personálního oddělení děkance k vyjádření se k výsledkům výběrového řízení. Děkanka na základě tohoto zápisu rozhoduje o vítězném uchazeči. V případě, že souhlasí s rozhodnutím komise, připojí pod protokol své vyjádření slovem „SOUHLASÍM“. V případě, že s rozhodnutím komise nesouhlasí, připojí své vyjádření slovem „NESOUHLASÍM“. Děkanka může v odůvodněných případech přijmout jiného vyhovujícího uchazeče než toho, kterého komise vyhodnotila jako nejlepšího. Toto své rozhodnutí děkanka zapíše do předloženého zápisu společně s odůvodněním.
- Personální oddělení po vyjádření děkanky zpracuje výsledky výběrového řízení, oznámí výsledky výběrového řízení uchazečům nejpozději do 14 dnů po obdržení vyjádření a zajistí další administrativní agendu s tím spojenou.
Čl. 7
Nástup vítězného uchazeče do pracovního poměru
1. Vedoucí pracoviště podává děkance prostřednictvím personálního oddělení s předstihem návrh na přijetí vybraného uchazeče do pracovního poměru (ještě před uvažovaným datem uzavření pracovního poměru s vítězným kandidátem). Návrh musí obsahovat tyto náležitosti potřebné
k vyhotovení pracovní smlouvy a mzdového výměru:
a) návrh na pracovní a mzdové zařazení
b) popis práce s konkrétním vymezením pracovních povinností zaměstnance.
Čl. 8
Ostatní ustanovení
- V případě výběrového řízení na pozici ředitele institutu, vedoucího centra či tajemníka fakulty může děkanka fakulty rozhodnout, že se takového výběrového řízení zúčastní tzv. nezávislý pozorovatel bez hlasovacího práva.
- Nezávislým pozorovatelem bude vždy jmenován jeden ze členů Akademického senátu FSV UK. V případě výběrového řízení na pozici ředitele institutu bude tento nezávislý pozorovatel zvolen vždy z jiného institutu, než pro který se koná výběrové řízení na pozici ředitele.
- Nezávislý pozorovatel bude dohlížet na regulérnost výběrového řízení a při jakémkoliv podezření na nesrovnalosti či porušení regulérnosti výběrového řízení upozorní na takovou skutečnost předsedu komise pro výběrové řízení, děkanku FSV UK a předsedu Akademického senátu FSV UK.
Čl. 9
Závěrečná ustanovení
- Tímto opatřením se ruší opatření děkanky č. 36/2018.
- Toto opatření nabývá účinnosti od 1. května 2021.
doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.
děkanka fakulty
Za správnost:
Ing. Ondřej Blažek
tajemník
Přílohy:
- Příloha č. 1 – Zápis z jednání komise
- Příloha č. 2 – Hodnotící a hlasovací lístek
- Příloha č. 3 – Čestné prohlášení o mlčenlivosti člena komise pro výběrové řízení
- Příloha č. 4 – Čestné prohlášení o mlčenlivosti nezávislého pozorovatele výběrového řízení